NE MUTLU NE MUTLU
YEREL MEDYA VE ŞEHİR. 10 Ocak gazeteciler gününü geçenlerde biraz buruk kutladık. Salgın nedeni ile alınması gereken tedbirler kapsamında kutlama ve etkinliklerin yapılmaması da var. Bu tedbirin alınması kaçınılmaz ve gerekli. Tabi ki burukluğun sebebi sadece kutlamanın geçen yıllarda olduğu gibi yapılmaması değil. Aslında korona pandemisi yaşam modumuzu çok düşürdü. Dikkat ediyor musunuz bilmem, sanki her gün bir birine benzemeye başladı. Salgından önce, Çarşamba günü içinde, hafta sonu tatilinin gelişini hissederdik. Nerede, hangi sevdiklerimizle, nerede hafta sonunu geçireceğimizin hayallerini kurar planlar yapardık. Pandemi den önce yerel medyanın önemi sanki daha büyüktü. Günlük gazetemizin, cama astığımız sayfalarını birçok insan durur okurdu. Bazı işletmeler gazetelere abone olur. Bekleyen müşterilerinin günlük yerel gazeteyi okuyarak zaman geçirmelerini sağlarlardı. Hiç gözleme şansınız oldu mu bilmem? Benim sıklıkla gözlemlediğim bir konuydu. Özellikle hizmet verirken bekleme gerektiren işletmelerde hem ulusal gazete hem de yerel gazete varsa bekleyen müşteriler yerel gazetelere göz atmayı, televizyonda ulusal kanallar açıksa zaman zaman baktıkları, yerel haberleri veya konuları içinde barındıran yerel ve bölgesel ağırlıklı kanalları daha dikkatli izlediklerini gözlemişimdir. Bunun sebebinin ne olduğunu biraz düşününce hemen buluyorsunuz. Sebep gayet basit; ulusal televizyonlardaki konular bıkkınlık verircesine ve her zapingde karşınıza çıkıyor. Ama ilinizle, bölgenizle ilgili haberler bu sıklıkta duyamıyor, göremiyor ve okuyamıyorsunuz. Yani yerel ve bölgesel medya insanlara daha cazip geliyor. İnsanlar içgüdüsel güvenlik gereksinimlerinden dolayı önce yakın çevresinde olandan bitenden haberdar olmak istiyor. Bu da diğer bir etki. Şunu artık çok iyi biliyoruz ki büyük illerin hava durumu, kapalı yolları, elektrik ve su kesintileri biz Anadolu illeri ve ilçelerini pek ilgilendirmiyor. Yaşadığımız ilde, ilçede, neyi, nereden, kaça alacağımızı bilmek bizlerde daha güvenli alış veriş yapmamızı sağladığından yerel ve bölgesel medyanın önemi her gün artmaktadır. Anadolu illeri ve ilçeleri artık oturduğunuz yerden göreceğiniz veya her şeyi duyacağınız kadar küçük değil. O nedenledir ki yerel medya reklamları ulusal marka olmamış işletmeler için hayati değer taşıyor. Pandemi nedeni ile işletmelerin tam çalışamaması yerel medya ile olan ilişkilerini azalttı. Bu durum ilimizdeki medya kuruluşlarını ve çalışanlarını olumsuz etkiledi. Motivasyonları kırıldı. Geçmişte yüksek motivasyonları gereği ağır olan görevlerini bana mısın ve gece gündüz demeden yerine getirdiler. Şehirlerdeki büyüme ve gelişmeler nedeni ile şehirlerdeki birçok işletmeye çalışmaya gelenler olsun,  üniversitemize dışarıdan gelen görevli veya öğrenciler olsun, hepsi geldikleri şehri, işletmeleri tanımak istiyorlar işte bu konuda kendilerine tek rehber, yazılı, görsel, işitsel, yerel ve bölgesel medya oluyor. Aslında biliyor musunuz? Yerel ve bölgesel medyaya sahip çıkmak duyularımıza ve iletişimize sahip çıkmaktır. Şen ve esen kalın. A. Tufan Güven.

Editör: Uşak Haber Gazetesi