Bİ HAREKETİNE BAKAR HAYAT..

Uşak Vali Vekili Muammer Balcı, ‘Bi Hareketine Bakar Hayat’ ana temalı kampanya kapsamında trafik uygulamasına katıldı.

Vali Vekili Muammer Balcı, 15 Temmuz Şehitler Meydanında gerçekleştirilen uygulama sırasında durdurulan araçlardaki sürücü  ve yolculara emniyet kemeri takmanın olası trafik kazalarında yaralanma ve ölüm riskini önemli ölçüde azalttığını hatırlattı.

‘Bi Hareketine Bakar Hayat’ kampanyasının Kasım ayı sonuna kadar çeşitli etkinlik ve faaliyetlerle devam edeceğini belirten Vali Vekili Muammer Balcı, kampanyanın vatandaşlarımızda farkındalık yaratacağını ve emniyet kemeri takma alışkanlığı kazanımlarını arttıracağını söyledi.

Araçlarda bulunan çocuklara da ebeveynlerini gerek emniyet kemeri takma, gerekse trafik kurallarına riayet etme konularında ısrarla uyarlamaları gerektiğini hatırlatarak, trafik kazalarının ve yol açtığı zararların en az seviyelere indirilmesi için büyük küçük herkese görevler düştüğünü belirtti.

Uygulama sırasında sürücü ve yolculara üzerinde ‘Bi Hareketine Bakar Hayat’ logosu bulunan maske ile bilgilendirici broşür takdim eden Vali Vekili Muammer Balcı, kazasız ve güvenli seyirler diledi.

Emniyet Kemeri

Emniyet kemeri, bir aracın sürücüsünü veya yolcusunu bir çarpışma veya ani durma sırasında ortaya çıkabilecek zararlı hareketlere karşı korumak için tasarlanmış bir araç güvenlik cihazıdır. Emniyet kemeri, iç çarpma tehlikeleri ile ikincil çarpmaların gücünü azaltarak; hava yastığının maksimum etkinliği için yolcuları doğru konumda tutar. Bir çarpışmada veya devrilme durumunda yolcuların araçtan fırlamasını önleyerek trafik çarpışmasında ölüm veya ciddi yaralanma olasılığını azaltır. Hareket halindeyken, sürücü ve yolcular araba ile aynı hızda seyahat ederler. Sürücü, aracı aniden durdurursa veya çarparsa, sürücü ve yolcular, aracın durmadan önce gittiği hızda devam eder. Emniyet kemeri, sürücüye ve yolculara düşmelerini veya aracın iç kısmıyla temas etmelerini önlemek için karşı bir kuvvet uygular. Emniyet kemerleri, yolcuların güvenliğindeki hayati rolleri nedeniyle Birincil Emniyet Sistemleri (Primary Restraint Systems-PRS) olarak kabul edilir. İki Noktalı Kemer İki uç noktasında 2 noktalı bir kayış takılır. Basit bir kayış ilk olarak 12 Mart 1910’da ABD Sinyal Birliği Havacılık Bölümü’nde pilot Benjamin Foulois tarafından kullanıldı. Türbülans sırasında kontrolde kalmak sağlanabiliyordu. Kucak Kemeri Kucak kemeri, belden geçen bir kayıştır. Bu, üç noktalı kayış gerektiren mevzuattan önceki en yaygın kayış türüdür ve daha eski arabalarda bulunur. Yolcu uçak koltukları gibi, yolcu otobüsleri de kucak kemerleri ile donatılmıştır.1980’lere kadar, üç noktalı kemerler genellikle otomobillerin yalnızca ön koltuklarında mevcuttu; arka koltuklara sadece genellikle kucak kemeri takıldı. Kucak kemerlerinin bel omurlarının ayrılmasına ve bazen buna bağlı felç veya “emniyet kemeri sendromuna” neden olabiliyordu. Bu potansiyel,  neredeyse tüm gelişmiş ülkelerde yolcu güvenliği üç noktalı kemerler gerektirecek şekilde kademeli olarak revize edilmesine yol açtı. Omuz Kemeri Bir “kuşak” veya omuz askısı, araç yolcusunun omzunun üzerinden çapraz olarak geçen ve kucağının içine takılan bir kayıştır. Omuz askısı kucak kemeri diline takılabilir veya kucak kemerinden tamamen ayrı bir dil ve tokaya sahip olabilir. 1970’lerin ortalarında, Chrysler’in “Uni-Belt” gibi üç noktalı kayış sistemleri, Amerikan yapımı arabalarda ayrı kucak ve omuz kayışlarının yerini almaya başladı. Bu tür üç noktalı kayışlar Volvo gibi Avrupa araçlarında ise zaten sağlanmıştı.

Üç Noktalı Kemer

Üç noktalı kayış, ayrı vatka ve kanat kayışlarına benzeyen, ancak birleşik olan Y şeklinde bir düzenlemedir. Ayrı kuşak kemeri gibi, bir çarpışmada, üç noktalı kemer, hareket eden gövdenin enerjisini göğüs, pelvis ve omuzlara yayar. Volvo, ilk üretim üç noktalı kayışı 1959’da piyasaya sürdü. Üç noktalı kemeri olan ilk otomobil, 13 Ağustos 1959’da Kristianstad’daki bir bayiye teslim edilen bir Volvo PV 544’tü. Bununla birlikte, standart bir öğe olarak üç noktalı emniyet kemerine sahip ilk otomobil modeli 1959 Volvo’ydu. Volvo daha sonra güvenlik amacıyla yeni emniyet kemeri tasarım patentini açtı ve diğer otomobil üreticilerine ücretsiz olarak sundu. Koltukta Kemer Koltukta Kemer (Belt-in-Seat, BIS) araç yapısından ziyade koltuğun kendisine bağlı omuz kemerine sahip üç noktalı bir emniyet kemeridir. Bu sistemi kullanan ilk otomobil, 1970 yılından itibaren ön koltuklarda standart olarak BIS sunan Range Rover Classic’di. Renault Vel Satis gibi bazı arabalar bu sistemi ön koltuklar için kullanmaktadır. Chrysler ve Cadillac bu tasarımı kullanmalarıyla tanınmaktadır. Antik otomobil meraklıları bazen otomobillerindeki orijinal koltukları BIS donanımlı ön koltuklarla değiştirerek bu otomobiller yeni olduğunda mevcut olmayan bir güvenlik önlemi sağlar. Bununla birlikte, modern BIS sistemleri, düzgün çalışması için tipik olarak koltuklara ve aracın elektrik sistemine takılması ve bağlanması gereken elektronikleri kullanır. 4, 5 ve 6 Noktalı Kemer Beş noktalı emniyet kemerleri genellikle çocuk güvenlik koltuklarında ve yarış arabalarında bulunur. Kucak kısmı, bacaklar arasında bir kemere bağlanır ve iki omuz kemeri vardır; bu da koltuğa toplam beş bağlantı noktası sağlar. 4 noktalı kemer de buna benzer, ancak bacaklar arasında kayış yoktur. 6 noktalı bir kemer ise bacakların arasında iki kayışa sahiptir. NASCAR’da, 6 noktalı kemerler, ölümcül bir kaza geçirdiğinde beş noktalı bir koşum takımı giyen Dale Earnhardt’ın ölümünden sonra popüler oldu. Yedi Noktalı Kemer Akrobasi uçakları sıklıkla bu kemer türünü kullanır. Uçağın farklı bir kısmına takılmış yedek bir kucak kemeri ile beş noktalı bir kemer takımından oluşan bir kombinasyon bulunur. Pilotu koltuktan kaldıran manevralar için destek sağlar. Başarısız bir uçaktan paraşütle atlamak gerekirse pilotun iki koşum takımını açmasını gerektirir.

 

 

 

Sosyal Medyada Paylaş :

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Print

İLGİLİ HABERLER

Değerli Okuyuclarımız;

Uşak Haber ekibi olarak Türkiye’de ve dünyada yaşanan ve haber değeri taşıyan her türlü gelişmeyi sizlere en hızlı, en objektif ve en doyurucu şekilde ulaştırmak için çalışıyoruz. Yoğun gündem içerisinde sunduğumuz haberlerimizle ve olaylarla ilgili eleştiri, görüş, yorumlarınız bizler için çok önemli. Fakat karşılıklı saygı ve yasalara uygunluk çerçevesinde oluşturduğumuz yorum platformlarında daha sağlıklı bir tartışma ortamını temin etmek amacıyla ortaya koyduğumuz bazı yorum ve moderasyon kurallarımıza dikkatinizi çekmek istiyoruz.

Sayfamızda Türkiye Cumhuriyeti kanunlarına ve evrensel insan haklarına aykırı yorumlar onaylanmaz ve silinir. Okurlarımız tarafından yapılan yorumların, (yorum yapan diğer okurlarımıza yönelik yorumlar da dahil olmak üzere) kişilere, ülkelere, topluluklara, sosyal sınıflara ırk, cinsiyet, din, dil başta olmak üzere ayrımcılık unsurları taşıması durumunda yorum editörlerimiz yorumları onaylamayacaktır ve yorumlar silinecektir. Onaylanmayacak ve silinecek yorumlar kategorisinde aşağılama, nefret söylemi, küfür, hakaret, kadın ve çocuk istismarı, hayvanlara yönelik şiddet söylemi içeren yorumlar da yer almaktadır. Suçu ve suçluyu övmek, Türkiye Cumhuriyeti yasalarına göre suçtur. Bu nedenle bu tarz okur yorumları da doğal olarak  yorum sayfalarında yer almayacaktır.

Ayrıca yorum sayfalarında Türkiye Cumhuriyeti mahkemelerinde doğruluğu ispat edilemeyecek iddia, itham ve karalama içeren, halkın tamamını veya bir bölümünü kin ve düşmanlığa tahrik eden, provokatif yorumlar da yapılamaz.

Yorumlarda markaların ticari itibarını zedeleyici, karalayıcı ve herhangi bir şekilde ticari zarara yol açabilecek yorumlar onaylanmayacak ve silinecektir. Aynı şekilde bir markaya yönelik promosyon veya reklam amaçlı yorumlar da onaylanmayacak ve silinecek yorumlar kategorisindedir. Başka hiçbir siteden alınan linkler yorum sayfalarında paylaşılamaz. yorum sayfalarında paylaşılan tüm yorumların yasal sorumluluğu yorumu yapan okura aittir ve  bunlardan sorumlu tutulamaz.

yorum sayfalarında yorum yapan her okur, yukarıda belirtilen kuralları, sitemizde yayınlanan Kullanım Koşulları’nı ve Gizlilik Sözleşmesi’ni peşinen okumuş ve kabul etmiş sayılır.

Bizlerle ve diğer okurlarımızla yorum kurallarına uygun yorumlarınızı, görüşlerinizi yasalar, saygı, nezaket, birlikte yaşama kuralları ve insan haklarına uygun şekilde paylaştığınız için teşekkür ederiz.