TAMAMLAYICI SAĞLIK SİGORTASI’NIN, 2021 YILI SONU İTİBARIYLA 2.5 MİLYON KİŞİYE ULAŞMASI BEKLENİYOR

Sağlık sigortaları içindeki payı her geçen gün artmaya devam eden tamamlayıcı sağlık sigortası, geçen seneye oranla yaklaşık yüzde 60 oranında artış kaydetti. 2021 yılının Eylül ayı itibarıyla sektörde yaklaşık 2,2 milyon kişinin tamamlayıcı sağlık sigortasına sahip olduğunu belirten Anadolu Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Kerem Erberk, sene sonunda tamamlayıcı sağlık poliçesi ile koruma alan kişi sayısındaki artışın 600 bin kişiye ulaşabileceğini söyledi. Erberk, sağlık branşı genelindeki sigortalı sayısının ise bugün yaklaşık 8 milyon kişiye ulaştığını ifade etti.

Pandemi döneminde sağlık sigortası ürünlerine gösterilen talep artışı, yükselişini sürdürüyor. 2021 yılının ilk 9 ayında hayat dışı toplam prim üretimi yaklaşık 58 milyar TL’ye ulaşan sigorta sektöründe, sağlık sigortalarının payı yaklaşık 9 milyar TL üretim ile yüzde 15,3 civarında seyrediyor. Toplam sağlık prim üretimi içindeki payı yüzde 9,6 seviyesine ulaşan Anadolu Sigorta, sene sonuna doğru pay artışını hızlandırmayı hedefliyor.

Sağlık sigortaları içinde tamamlayıcı sağlık sigortasının önemli ölçüde bir büyüme kaydettiğini ifade eden Anadolu Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Kerem Erberk, özel sağlık sigortasında ciddi bir büyüme görülmediğini, ancak tamamlayıcı sağlık sigortalarındaki artışın etkisiyle sağlık branşında şirket olarak geçen seneye kıyasla yüzde 23 oranında daha fazla prim üretimi gerçekleştirdiklerini kaydetti. Tamamlayıcı sağlık sigortası alanında sigorta sektöründe geçen seneye oranla yüzde 60 oranında artış olduğunu belirten Erberk, “Tamamlayıcı sağlık sigortası yaptıran kişilerin sayısı Eylül ayı itibarıyla 2,2 milyona ulaştı. Sene sonunda ise tamamlayıcı sağlık sigortasına 600 bin yeni kişinin katılmış olması bekleniyor” diye konuştu.

“Bireysel talepler ağırlıkta”

Anadolu Sigorta’nın kurumsal ve bireysel tamamlayıcı sağlık sigortalarında talep dengesinin bireysel ağırlıklı olduğunu söyleyen Erberk, “Sektörün geneline baktığımızda, yüzde 30-40 kurumsal, yüzde 60-70 civarında ise bireysel taleplerin olduğunu görüyoruz. Sisteme ilk kez girecek kurumlar, tamamlayıcı sağlık sigortası ile başlamayı tercih ediyor. Tamamlayıcı sağlık sigortalarında bekleme sürelerinin olmaması, SGK anlaşmalı hastanelerde SGK kuralları çerçevesinde kullanım gibi avantajlar bulunuyor. Bu sigorta türünün bu sene ön plana çıkması ise pandemi nedeniyle farkındalık oluşmasından kaynaklanıyor” diye konuştu.

“Sağlık sigortalarında medikal enflasyon artışları dikkat çekiyor”

Sağlık sigortalarında prim artışlarına ilişkin değerlendirmelerde bulunan Erberk, çok sayıda bileşenden oluşan medikal enflasyon artışlarına dikkat çekti. Hastanelerimiz modern teknolojinin kullanıldığı tıbbi cihazlara sahip. Döviz ile yapılan yatırımlar, son 1 yıllık kur farkına baktığımızda TL açısından ciddi dezavantajlar yarattı. Dolayısıyla maliyetlerdeki artış primleri de yükseltiyor.

Şirketlerin tamamlayıcı sağlık sigortasında sunduğu her bütçeye uygun primlerle, sigortalılarla çözüm ortaklığı kurduğunu belirten Erberk sözlerini şöyle sürdürdü: “Bireyselde prim tutarları il, yaş ve cinsiyete göre belirlenirken, grup sigortalarında ise sigortalı sayısına göre değişkenlik gösterebiliyor. Ayrıca tercih edilen teminat içeriği poliçenin fiyatını belirliyor. Dolayısıyla her bütçeye uygun ürün bulunuyor.” (Anadolu Sigorta)

Sosyal Medyada Paylaş :

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Print

İLGİLİ HABERLER

Değerli Okuyuclarımız;

Uşak Haber ekibi olarak Türkiye’de ve dünyada yaşanan ve haber değeri taşıyan her türlü gelişmeyi sizlere en hızlı, en objektif ve en doyurucu şekilde ulaştırmak için çalışıyoruz. Yoğun gündem içerisinde sunduğumuz haberlerimizle ve olaylarla ilgili eleştiri, görüş, yorumlarınız bizler için çok önemli. Fakat karşılıklı saygı ve yasalara uygunluk çerçevesinde oluşturduğumuz yorum platformlarında daha sağlıklı bir tartışma ortamını temin etmek amacıyla ortaya koyduğumuz bazı yorum ve moderasyon kurallarımıza dikkatinizi çekmek istiyoruz.

Sayfamızda Türkiye Cumhuriyeti kanunlarına ve evrensel insan haklarına aykırı yorumlar onaylanmaz ve silinir. Okurlarımız tarafından yapılan yorumların, (yorum yapan diğer okurlarımıza yönelik yorumlar da dahil olmak üzere) kişilere, ülkelere, topluluklara, sosyal sınıflara ırk, cinsiyet, din, dil başta olmak üzere ayrımcılık unsurları taşıması durumunda yorum editörlerimiz yorumları onaylamayacaktır ve yorumlar silinecektir. Onaylanmayacak ve silinecek yorumlar kategorisinde aşağılama, nefret söylemi, küfür, hakaret, kadın ve çocuk istismarı, hayvanlara yönelik şiddet söylemi içeren yorumlar da yer almaktadır. Suçu ve suçluyu övmek, Türkiye Cumhuriyeti yasalarına göre suçtur. Bu nedenle bu tarz okur yorumları da doğal olarak  yorum sayfalarında yer almayacaktır.

Ayrıca yorum sayfalarında Türkiye Cumhuriyeti mahkemelerinde doğruluğu ispat edilemeyecek iddia, itham ve karalama içeren, halkın tamamını veya bir bölümünü kin ve düşmanlığa tahrik eden, provokatif yorumlar da yapılamaz.

Yorumlarda markaların ticari itibarını zedeleyici, karalayıcı ve herhangi bir şekilde ticari zarara yol açabilecek yorumlar onaylanmayacak ve silinecektir. Aynı şekilde bir markaya yönelik promosyon veya reklam amaçlı yorumlar da onaylanmayacak ve silinecek yorumlar kategorisindedir. Başka hiçbir siteden alınan linkler yorum sayfalarında paylaşılamaz. yorum sayfalarında paylaşılan tüm yorumların yasal sorumluluğu yorumu yapan okura aittir ve  bunlardan sorumlu tutulamaz.

yorum sayfalarında yorum yapan her okur, yukarıda belirtilen kuralları, sitemizde yayınlanan Kullanım Koşulları’nı ve Gizlilik Sözleşmesi’ni peşinen okumuş ve kabul etmiş sayılır.

Bizlerle ve diğer okurlarımızla yorum kurallarına uygun yorumlarınızı, görüşlerinizi yasalar, saygı, nezaket, birlikte yaşama kuralları ve insan haklarına uygun şekilde paylaştığınız için teşekkür ederiz.