Manşet

15 İLDEN 24 ÖĞRETMENLE SAYI DUYUSU PROJESİ

(ÖZEL HABER) - Türkiye genelinde sayı duyusu alanında yapılan İlk TÜBİTAK 4004 projesi olan "Matematiğin Gizli Hazinesi: Sayı Duyusu" kapsamında Uşak'ta etkinlikler düzenlendi.

Uşak İl Millî Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı Turhan Akçay Bilim ve Sanat Merkezi’nden Matematik Öğretmeni Elif Seval Peker'in yürütücülüğünde gerçekleşen ‘Matematiğin Gizli Hazinesi: Sayı Duyusu’ adlı TÜBİTAK 4004 projesi, Uşak'ta düzenlendi. Türkiye genelinde Ağrı, Elazığ, Diyarbakır, Kilis, Tokat, Bursa, İstanbul, Manisa, İzmir, Ankara, İzmit, Kütahya, Muğla, Zonguldak ve Uşak gibi illerden toplam 24 ilköğretim matematik öğretmeni projeye katılım gösterdi. Proje süresince, katılımcılar Ulubey Kanyonları, Macera Park ve Karahallı Clandras gibi doğal alanlarda sayı duyusunu geliştirmeye yönelik matematiksel etkinliklere katıldılar. Bu proje, Türkiye genelinde sayı duyusu alanında yapılan İlk TÜBİTAK 4004 projesi olma özelliği taşıyor ve hem katılımcılardan hem de yerel halktan büyük ilgi görüyor. Proje kapsamında farklı disiplinler ile ilişkilendirilmiş sayı duyusuna dayalı öğretim etkinlikleri yoluyla ilköğretim matematik öğretmenlerinin sayı duyusu farkındalıklarının geliştirilmesi sağlanıyor.

Projenin çalışma grubunu için Türkiye genelinde ilköğretim matematik öğretmeni olarak görev yapan öğretmenlerden seçiliyor. Başvuru yapan katılımcılar, belirlenen kriterler doğrultusunda proje ekibi tarafından belirleniyor. Proje kapsamında hazırlanan 17 adet sayı duyusu temelli etkinlik alan eğitimi uzmanları tarafından yüz yüze gerçekleştirildi. Proje ile katılımcı öğretmenlere, STEM, robotik-kodlama, origami, web 2.0, artırılmış gerçeklik (AR), doğada sayı duyusu eğitimi konularında bilgi, beceri ve farkındalık etkinlikler sunuldu. Ayrıca sayı duyusunun geliştirilmesinin yanı sıra bilimsel ve teknolojik, dijital ve sosyal yetkinliklerinin geliştirilmesine yönelik etkinliklerle desteklendi.

Proje kapsamında ilköğretim matematik öğretmenlerine 5 günlük sayı duyusu temelli teknoloji, doğa ve matematik eğitimi verilerek bu eğitimin etkisini tek gruplu ön-test ve son-test deseni ile incelendi. Projenin öğretmenler üzerindeki yansımaları odak grup görüşmesi ile derinlemesine ele alındı. Bu nedenle çalışmada nicel ve nitel yöntemlerin beraber kullanıldığı karma araştırma yöntemi kullanıldı. Veriler sayı duyusu farkındalık anketi, sayı duyusu ölçeği, odak grup görüşmesi, alan notları ile toplandı. Nitel verilerin analizi betimsel içerik analizi ile nicel veriler SPSS paket programı ile analiz edilerek proje noktalandı.