Uşak Haberleri

HASTALARA İKİNCİ FİYATLANDIRMA BELGESİ ZORUNLU OLDU

Uşak Diş Hekimleri Odası, Ağız ve Diş Sağlığı Hizmeti Sunulan Özel Sağlık Kuruluşları Hakkında Yönetmelik’te değişiklik yapıldığını duyurdu.

Uşak Diş Hekimleri Odası, “Resmî Gazete’de yayınlanarak yürürlüğe giren değişiklikler genel olarak, Türk Diş Hekimleri Birliği tarafından açılan davada Danıştay İdari Dava Daireleri Kurulunun 18/3/2024 tarihli ve YD İtiraz No.:2024/121 sayılı kararı ile yürütmesi durdurulan kuralların yeniden düzenlenmesi niteliğindedir. Bunun yanı sıra, Bakanlık tarafından gerekli görülen bazı düzenlemeler de değişiklikler arasında yer almıştır” denildi. .

Mevcut sağlık kuruluşların ruhsatlandırıldığı tarihteki Yönetmelik’teki fiziki gereklilik, donanım ve personel standartlarına uygun olarak hizmet vermeye devam edebileceğini belirten Uşak Diş Hekimleri Odası tarafından yapılan açıklamada; “Yönetmelik değişikliğinin önemli bir kuralı geçici maddede yapılan değişikliktir. Değişiklikten önceki kural uyarınca, Yönetmelik’ten önce ruhsatlandırılmış sağlık kuruluşlarının sadece fiziki gereklilikler bakımından ruhsatlandırıldığı tarihteki Yönetmelik hükümlerine tabi olduğu tıbbi donanım ve personel standartlarının 31.12.2024 tarihine kadar bu Yönetmelik hükümlerine uygun hale getirilmesi gerekliydi. Yapılan değişiklikle, Yönetmelik’ten önce ruhsatlandırılmış sağlık kuruluşlarının fiziki gerekliliklerin yanı sıra tıbbi donanım ve personel standartları bakımından da ruhsatlandırıldığı tarihte yürürlükte olan yönetmelik hükümlerine tabi olduğu belirtilmiştir. Böylece, Yönetmelikten önce ruhsatlandırılmış sağlık kuruluşlarının fiziki durumu, tıbbi donanımı ve personel standartlarının ruhsatlandırıldığı tarihte yürürlükte olan yönetmelik hükümlerine tabi olması, dolayısıyla mevcut haliyle sağlık hizmeti sunmaya devam edebileceği belirtilmiştir” denildi.

Ruhsatlandırma Komisyonundaki iki diş hekiminden birinin Oda’nın görevlendirdiği kişi olacağını ifade eden Uşak Diş Hekimleri Odası; “Sağlık kuruluşlarının ruhsatlandırılmasında görev yapacak komisyonun isminin Ruhsatlandırma Komisyonu olduğu belirtilmiş ve Sağlık müdürlüğü tarafından oluşturulacak Ruhsatlandırma Komisyonundaki iki diş hekiminden birinin meslek odası temsilcisi olması gerektiği belirtilmiştir. Böylece, Türk Dişhekimleri Birliği tarafından açılan davalarda verilen pek çok Danıştay kararında belirtilen, ruhsatlandırma komisyonunda meslek örgütünden temsilcinin bulunması gerekliliği yerine getirilmiştir” sözlerine yer verdi.

Diş hekimlerinin sadece iki sağlık kuruluşunda çalışılabileceğini bunların da yalnızca aynı ilde yer alabileceğine değinen Uşak Diş Hekimleri Odası; “1219 sayılı Kanun’un 12. maddesinde, diş hekimlerinin birden çok sağlık kuruluşunda çalışabilmelerinin diş hekiminin birden çok özel sağlık kuruluşundaki çalışması üç ayrı sınırlamaya tabi tutulmuştur. Buna göre; 1219 sayılı Kanunun 12. maddesine uygun olmalıdır, En fazla iki (1+1) özel sağlık kuruluşunda çalışılabilir, Her iki sağlık kuruluşunun da aynı ilde olması gereklidir. Diğer yandan, iki ayrı özel sağlık kuruluşunda çalışan diş hekiminin bunlardan sadece birinin asgari personel sayısına esas alınacağı ayrıca belirtilmiştir” ifadelerini kullandı.

Yeni binalarda deprem dayanıklılık raporunun istenmeyeceğini ifade eden Uşak Diş Hekimleri Odası; “Poliklinik, merkez ve hastane açılışında gerekli olan Ön izin başvurusunda istenen belgeler arasında sağlık kuruluşu açılacak bütün binalar için deprem dayanıklılık raporu aranmakta idi. Yapılan değişiklikle, 01.01.2019 tarihinden önce yapı kullanma izin belgesi alınmış binalar ile yapı kayıt belgeli binalarda sağlık kuruluşu açılmak istenmesi halinde bu binalar için binanın deprem dayanıklılık raporu gerektiği belirtilmiştir. Önceki düzenlemede muayenehane açılacak sağlık kuruluşlarının depreme dayanıklılık raporu aranmaz iken yapılan değişiklikle, sadece yapı kayıt belgeli binalarda muayenehane açılmak istendiğinde depreme dayanıklılık raporu istenmektedir. Ön izin başvurusunda, hastaneler için, ‘İlgili Belediyeden sağlık tesisi yapılabileceğine dair düzenlenmiş belge’ istenmesinden vazgeçilmiştir” sözlerini kullandı.

Yapılan işlerin ayrıntısıyla birlikte ücretlerin hastaya bildirileceğini belirten Uşak Diş Hekimleri Odası tarafından; “Sağlık kuruluşlarında alınan ücret sebebiyle ilgili mevzuata göre satış fişi veya fatura düzenlenmesi; bu mali belgelerin ekinde hastaya sunulan sağlık hizmetinin ayrıntılı dökümünü ve birim fiyatlarını gösteren belge düzenlenmesi gerektiği belirtilmiştir. Bu çerçevede, hastadan alınan ücret karşılığında mali belge düzenlenmesi yeterli değildir; hastaya sunulan sağlık hizmeti ile bunların her birinin fiyatlarının belirtildiği ikinci bir belge daha düzenlenerek hastaya verilmesi gereklidir” denildi.

Merkez ve hastanelerin kapalı alan büyüklüklerinin yeniden düzenlendiğine değinen Uşak Diş Hekimleri Odası; “Merkez ve hastanelerin kapalı kullanım alanı büyüklüğü yeniden düzenlenmiştir. Buna göre, merkezlerin en az 500 m2 kapalı kullanım alanının olması ve asgari ünit sayısı olan beş diş ünitine ilave edilecek her ünit için 25 m2 ilave edilmesi; hastanelerin ise en az 1.000 m2 kapalı kullanım alanı olması ve asgari ünit sayısı olan on beş diş ünitine ilave edilecek her ünit için 25 m2 ilave edilmesi gerektiği düzenlenmiştir. Böylece, önceki düzenlemede yer alan asgari kapalı alan büyüklüğü asgari diş hekimi sayısına göre yarı yarıya küçültülmüş; asgari sayıya ilave edilebilecek diş hekimlerine bağlı olarak kapalı alanın büyütülmesi gerektiği belirlenmiştir” ifadelerini yer verdi.

Son olarak, Merkez ve hastanelerin muayene odası sayılarının yeniden düzenlendiğini bildiren Uşak Diş Hekimleri Odası; “Merkez ve hastanelerde bulunması zorunlu tutulan muayene odalarının sayıları, bu sağlık kuruluşlarının kurulabilmesi için gerekli olan asgari diş hekimi sayısı kadar belirlenmiştir. Önceki düzenlemede, merkezlerde, on diş hekimi için gerekli görülen 50 m2 büyüklüğünde bekleme salonu, yapılan değişiklikle, beş diş hekimi için şart koşulmuş, buna eklenecek her bir diş hekimi için bekleme salonunun 5 m2 daha büyütülmesi öngörülmüştür. Böylece, kuruluşta şart koşulan muayene odası sayısı yarı yarıya azaltılmış iken, bekleme salonu büyüklüğü yarı oranında artırılmıştır. Önceki düzenlemede, hastanelerde, yirmi beş diş hekimi için gerekli görülen 130 m2 büyüklüğünde bekleme salonu, yapılan değişiklikle, on beş diş hekimi için şart koşulmuş, buna eklenecek her bir diş hekimi için bekleme salonunun 5 m2 daha büyütülmesi öngörülmüştür. Böylece, kuruluşta şart koşulan muayene odası sayısı yirmi beşten on beşe düşürülürken, bekleme salonu aynı sayıda hekim için yaklaşık yüzde 40 oranında büyütülmüştür” sözlerini kullandı.