Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanı Mahinur Özdemir Göktaş, haziran ayına ilişkin doğum yardımı ödemelerinin bugün itibarıyla hak sahibi annelerin hesaplarına yatırıldığını açıkladı. 2025 Aile Yılı kapsamında güncellenen doğum yardımı uygulamasıyla milyonlarca aileye destek sağlanmaya devam ediyor. Bakan Göktaş, 1 Ocak 2025 tarihinden itibaren doğan çocuklar için uygulanan yeni destek modeline göre ilk çocuk için tek seferlik 5 bin lira, ikinci çocuk için aylık 1.500 lira, üçüncü ve sonraki çocuklar için ise aylık 5 bin lira ödeme yapıldığını hatırlattı.
Açıklanan verilere göre bugüne kadar doğum yardımından toplam 1 milyon 120 bin 990 çocuk yararlandı. Destekten faydalanan çocukların 466 bin 825'ini ilk çocuklar, 344 bin 139'unu ikinci çocuklar, 310 bin 26'sını ise üçüncü ve sonraki çocuklar oluşturdu. Ayrıca 25 bin 401 hak sahibinin ikiz ve daha fazla çocuğa sahip olduğu bildirildi. Bakan Göktaş, halen iki, üç ve üzeri toplam 654 bin 165 çocuk için düzenli ödeme yapıldığını belirterek, haziran ayı ödemeleriyle birlikte bugüne kadar doğum yardımından yararlanan 1 milyon 99 bin 185 annenin hesabına toplam 20,1 milyar lira aktarıldığını ifade etti. Doğum yardımı başvurularının e-Devlet ve "İlk Öğretmenim Ailem" mobil uygulaması üzerinden yapılabildiğini belirten Göktaş, başvurusu onaylanan ailelerin ödeme bilgilerini aynı uygulama üzerinden takip edebileceğini söyledi.
Ödemelerin Halkbank aracılığıyla annelerin hesaplarına yatırıldığını hatırlatan Göktaş, doğum yardımlarının çocuklar 5 yaşını tamamlayıncaya kadar kesintisiz olarak ödenmeye devam edeceğini belirterek, "Aile olmayı teşvik eden ve güçlü aile yapısını destekleyen çalışmalarımızı sürdüreceğiz. Ödemelerin tüm ailelerimize hayırlı olmasını diliyorum." ifadelerini kullandı. (Kaynak: Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı)





