Dijital dönüşüm projeleri için şirket eşleşmelerinin belirlendiği STEP'te alanında uzman isimlerle şirketler için önemli başlıklar ele alındı. TÜSİAD SD2, teknolojik arayışı olan şirketlerle teknoloji üreten KOBİ'leri ve dijital dönüşüm ekosisteminin aktörlerini yine STEP'te buluşturdu. TÜSİAD SD2'nin son çağrı grubunda yer alan şirketler teknoloji partnerlerini seçerek eşleşmelerini gerçekleştirirken STEP'in katılımcı şirketleri arasında da ikili görüşmeler ve networking gerçekleşti. Katılımcılar teknoloji şirketlerinin dijital çözüm sunumlarını izleme fırsatı buldu. Programda ayrıca, her dönem olduğu gibi dijital dönüşüm alanında deneyim paylaşımı amacıyla şirketlere yönelik önemli konu başlıkları ele alındı.

23 konuşmacının görüş ve önerilerini paylaştığı STEP oturumlarının başlıkları şunlar oldu: “TÜSİAD'ın Dijital Dönüşüm Perspektifi”, “TÜSİAD SD²'de 2025'e Bakış”, “Teknoloji Kullanıcısının Yol Haritası ve İnovasyon Yaklaşımı”, “Üretken Yapay Zekanın Türkiye'deki Ekonomik Potansiyeli”, “Akıllı Fabrika Uygulamaları ve Geleceğe Bakış “ “Otomotiv ve Perakendede TÜSİAD SD² Uygulamaları”, “Sektör ve Teknoloji Perspektifinden Sürdürülebilirlik”, “Yapay Zeka ve Verinin Kullanımı & Hukuk ve Güvenlik Boyutu”, “Tedarikçinin Sahadan Müşteri Notları ”, “Tedarik Zincirinde İzlenebilirlik: Sürdürülebilirlik için Farkındalıktan Uygulamaya Giden Yolda Neredeyiz?”, “Tedarik Zincirinde TÜSİAD SD² Uygulama Örneği”, “ From Hardware To Software Driven Industries”, “TÜSİAD'ın İkiz Dönüşüm Vizyonu”.

Etkinliğin açılış konuşmalarını, TÜSİAD Yönetim Kurulu Üyesi ve Dijital Türkiye Yuvarlak Masası Başkanı Perihan İnci ve TÜSİAD SD2 Görev Gücü Başkanı Onur Eren yaptı. Kapanış konuşmasını ise TÜSİAD Yönetim Kurulu Başkanı Orhan Turan gerçekleştirdi.

TÜSİAD Yönetim Kurulu Başkanı Orhan Turan kapanış konuşmasında şu ifadelere yer verdi:

“Yeşil ve dijital dönüşüm, gündemimizin en önemli üst başlıklarından birisi. Küresel tedarik zincirlerine etkin bir şekilde entegre olmak, AB pazarı başta olmak üzere küresel pazarlarda rekabetçiliğimizi korumak için ikiz dönüşüm üzerinden yaratılan yüksek katma değerli üretim hedeflerimizi önceliklendirmeliyiz. Yatırım ekosisteminin katma değerli ve ileri teknolojili üretime yoğunlaşmasını sağlarken yeşil ve dijital dönüşüm unsurlarını gözetmeli, değer zincirinin kritik halkaları olan KOBİ'leri stratejik konumda ele almalıyız. KOBİ'ler düzeyinde bu yatırımların gerçekleştirilebilmesine imkan sağlayacak teşvik mekanizmalarının geliştirilmesini bu nedenle kritik önemde görüyoruz. KOBİ'lerimizi bütüncül bir yaklaşımla yeşil kalkınma çerçevesi hakkında bilgilendirmek, ihtiyaç duydukları kaynakları erişilebilir kılmak ve yeşil üretime entegre etmek için politika ve teşvikler tasarlamanın önemini vurguluyoruz.”

Karaoba, İlçe Danışma Kurulu Toplantısı’na Katıldı Karaoba, İlçe Danışma Kurulu Toplantısı’na Katıldı

TÜSİAD Yönetim Kurulu Üyesi ve Dijital Türkiye Yuvarlak Masası Başkanı Perihan İnci konuşmasında şu ifadeleri kullandı:

“TÜSİAD olarak sektörlerin dijitalleşmesini, dijital yetkinliklere sahip insan kaynağını, veri koruma ve teknoloji hukuku, AB'nin stratejileri ve planlamaları gibi dijital dönüşümün tüm boyutlarını ele alarak bu sürecin her yönünü dikkatle inceliyoruz. TÜSİAD tarafından yapılan tüm çalışmalarda ortaya konan, teknoloji alanında arz ve talep buluşmasında yaşanan kopukluk sorununun çözümüne katkı hedefiyle TÜSİAD SD2 Programını 2018 yılında hayata geçirmiştik. Teknoloji kullanıcılarının ihtiyaçlarının anlaşılması, teknoloji üreten KOBİ'lerin geliştirdikleri çözümleri tanıtma imkanı bulması ve uzun süreli iş birlikleri kurma fırsatları sunması, programın etkisini daha da güçlendirdi. Bugün geldiğimiz noktada, bu vizyonumuzun önemli ölçüde hayata geçtiğini görmek bizi son derece memnun ediyor.”

TÜSİAD SD2 Görev Gücü Başkanı Onur Eren konuşmasında şu ifadelere yer verdi:

“2018'de başlattığımız TÜSİAD SD2'nin bugün gerçekten misyonunu gerçekleştirdiğini görmek bizleri çok mutlu ediyor. TÜSİAD SD2 7. Yılını tamamlarken platformdaki 1.344 Teknoloji Kullanıcısı temsilcisi ve 2.443 kayıtlı Tedarikçi ile büyüyen bir ekosistemi temsil ediyor. Yanı sıra, içeriğindeki 638 tedarikçi çözümü ve 160 müşteri sunum videosu ile ülkemizde tek örnek olan bir veri tabanına sahip. 2025'te ana hedefimiz, Teknoloji Kullanıcısı şirketlerin TÜSİAD SD2'yi kendi teklif alma platformu olarak kullanması olacak. Ayrıca, tedarikçilerimiz için hem yatırım arayışına hem global pazarlara erişimlerine destek sağlayacak yeni çalışmalarımız olacak.”

Editör: Haber Merkezi