Yükseköğretimde dijital dönüşüme yön veren üniversitelerden biri olan Uşak Üniversitesi, akademik gelişimi ve küresel iş birliklerini güçlendiren etkinliklerine bir yenisini daha ekledi. Uşak Üniversitesi Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi ev sahipliğinde, Yükseköğretim Kurulu’nun Ek-46 maddesi doğrultusunda yürütülen “nitelikli doktoralı araştırmacıların üniversitelere kazandırılması” programı kapsamında önemli bir etkinlik düzenlendi. Pakistan’daki Quaid-i-Azam Üniversitesi’nden görevlendirilen Prof. Dr. Muazzam Ali Khan Khattak, “Technology Integration In Higher Education – Yükseköğretimde Teknolojinin Entegrasyonu” başlıklı seminerinde dijital dönüşümün eğitimdeki rolüne ışık tuttu.
Uluslararası Vizyon, Yerelden Evrensele Bilgi Paylaşımı
Çevrim içi olarak gerçekleştirilen seminere akademik personel ve lisansüstü öğrenciler yoğun ilgi gösterdi. Prof. Dr. Khattak, sunumunda teknolojinin eğitimde etkin kullanımına dair dünya genelinden örnekler sundu ve üniversitelerde sürdürülebilir dijitalleşme stratejileri hakkında detaylı bilgiler paylaştı. Seminerde özellikle; Dijital araçların öğretim süreçlerine entegrasyonu, Çevrim içi öğrenmenin avantajları ve zorlukları, Teknolojik okuryazarlığın akademik başarıya etkisi gibi başlıklar ele alındı.
Seminerler Her Hafta Devam Edecek
Bu buluşma, Prof. Dr. Khattak’ın Uşak Üniversitesi’nde gerçekleştireceği haftalık seminer serisinin ilk adımı olma özelliğini taşıyor. Uşak Üniversitesi Rektörlüğü, bu seminerlerin hem akademik kadronun yetkinliğini artıracağını hem de üniversitenin uluslararası bilimsel iş birliklerini güçlendireceğini belirtti.
Eğitimde Gelecek Burada Şekilleniyor
Uşak Üniversitesi’nin bu tür etkinliklerle yükseköğretimde çağın gerekliliklerine uygun dijital yaklaşımları benimsediği ve öğrencilerine küresel düzeyde rekabet edebilir nitelikler kazandırmayı hedeflediği vurgulandı.