Avrupa’da dizel motorların payı hızla düşerken, Audi geleneksel TDI mirasından vazgeçmeye niyetli görünmüyor. Emisyon baskılarının arttığı bir dönemde marka, elektrik destekli yeni nesil 3.0 litrelik V6 TDI motorunu tanıtarak dizel teknolojisine modern bir yorum getirdi.

Dizel gerilerken Audi yeni bir sayfa açıyor

Avrupa Birliği’nin sıkılaştırdığı emisyon standartları, yıllarca piyasanın hâkimi olan dizel motorları sahneden indiriyor. Dizelin pazar payı, geçmişte yüzde 50’nin üzerindeyken bu yılın ilk on ayında yüzde 8’e kadar geriledi. Hibrit, benzinli ve PHEV modellerin yükselişi dizeli iyice geriye itti. Tüm bu tabloya rağmen Audi, dizelin hala rekabetçi bir teknoloji olabileceğini göstermek istiyor. Bu nedenle V6 TDI, elektrik desteğiyle daha verimli ve hızlı tepki veren yeni bir karakter kazanmış durumda.

48V sistem + elektrikli kompresör = Sıfıra yakın turbo gecikmesi

Yeni motor A6 ve Q5 modellerinde kullanılacak.

Sistem; 48 voltluk hafif hibrit altyapısı, elektrikle çalışan kompresör, yenilenen turbo yerleşimi ile birlikte çalışıyor. Elektrikli kompresör, turbo basıncının henüz yeterli olmadığı ani gaz yüklenmelerinde devreye giriyor. Turbo tarafından önceden sıkıştırılan havayı tekrar sıkıştırarak motorun düşük devirlerde daha güçlü tepki vermesini sağlıyor. Sonuç: Turbo gecikmesi neredeyse kayboluyor. Audi, bu tepkilerin “benzer güce sahip bir elektrikli modeli anımsattığını” iddia ediyor.

Performans verileri elektrikli otomobilleri aratmıyor

Hafif hibrit sistem kalkışlarda ek 24 bg güç ve 230 Nm tork sağlıyor. Bu değerler gerçek performansa da güçlü şekilde yansıyor. A6 Sedan 0–100 km/s: 5,2 saniye, Q5 / Q5 Sportback 0–100 km/s: 5,0 saniye, Azami hız: 250 km/s (elektronik sınırlı) Bu rakamlar, yeni nesil dizelin hala söz sahibi olabileceğini ortaya koyuyor.

Eski motorun en modern hali: EA897evo4

Her ne kadar tamamen yeni bir motor olarak sunulsa da, kod adı EA897evo4 olan bu ünite, Volkswagen Grubu’nun 2010’da tanıttığı 3.0 TDI’ın en gelişmiş versiyonu. Geçmişte dizel skandalı tartışmalarında da adı geçen bu motor, kapsamlı güncellemelerle daha dayanıklı ve daha verimli hale getirilmiş. Audi’ye göre yeni versiyon: Dayanıklılığı artırdı, Yakıt verimliliğini iyileştirdi, Emisyonları önemli ölçüde düşürdü.

HVO biyoyakıt desteğiyle yüzde 95’e kadar daha düşük CO₂

Yeni V6 TDI, yalnızca dizelle değil, HVO biyoyakıt ile de çalışabiliyor. Atık yağlar ve tarımsal yan ürünlerden elde edilen bu yakıt, geleneksel dizel yakıta göre karbon emisyonunu %95’e kadar azaltabiliyor. Bu özellik, dizelin sürdürülebilirlik yarışında hâlâ şansı olduğunu gösteren önemli bir detay. (Kaynak: audi-mediacenter.com)

Muhabir: HABER MERKEZİ