Tek Tuşla Oto Koltuğundan Bebek Arabasına Dönüşüyor Tek Tuşla Oto Koltuğundan Bebek Arabasına Dönüşüyor

TÜBİSAD'ın yüksek teknoloji dünyasının nabzını tuttuğu YouTube serisi TÜBİSAD Plus'ın yeni bölümü yayınlandı. Serinin 51'inci bölümünde TÜBİSAD Yönetim Kurulu Üyesi Dr. Soner Canko ve Architecht Genel Müdürü Ökkeş Emin Balçiçek, bankacılıkta hiper otomasyon ve yapay zeka teknolojileri konusunu ele aldı. Bankacılıkta hiper otomasyon konusunun finansal sektörde az duyulan bir kavram olduğunu söyleyen Dr. Soner Canko'nun, bu konuda sektörde neler yapıldığına ve somut olarak neler sunulduğuna dair sorusuna yanıt veren Ökkeş Emin Balçiçek, şunları dile getirdi:

“Hiper otomasyon konusunda yapılan çalışmalar genellikle dijital teknolojiler ve ürünler kapsamında yürüyor. Özellikle Architecht'in ana faaliyet alanlarına baktığımızda, çok geniş bir ürün ve hizmet ağını bankacılık ve finans sektörü için geliştirdiğimizi görebilirsiniz. Ana bankacılık alanında ülkemizde 11 farklı banka platformumuzu kullanıyor. Buna ek olarak farklı ürünlerimizi kullanan diğer finansal kurumları da dikkate aldığımızda 20'den fazla finans kurumuna hizmet veriyoruz. Peki neden hiper otomasyon kelimesini kullanıyoruz? Müşterilerimizin sektörel faaliyetlerini yürütürken iki konuya ehemmiyet verdiklerini görüyoruz. Birincisi, kurum içi süreçlerinde dijitalleşirken verim artışını sürekli talep ediyorlar. Bunu bankacılık operasyonları, fraud, dolandırıcılık, kredi scoring, kredi skorlama hizmetlerinde, işlerinde görebiliyoruz. Bir de müşterinin işlerini hızlı yapması ve müşteri deneyimine katkı sunması için faaliyetler hiper otomasyon kapsamında ele alınıyor. Burada en temel olarak çek-senet girişinin insansız yapılmasını veya bir kredi değerlendirme sürecinin, bir kurallar zinciri içinde önceden tanımlanarak otomatik şekilde tespit edilmesini tanım tabanlı olarak düşünebiliriz. Buna ek olarak dolandırıcılık ve sahtekarlık önleme sistemlerimiz var. Bunların içinde de kural tabanlı tanımları dikkate alarak daha az sayıda çalışanla daha fazla iş başarmak ve müşteriye daha az iletişimle daha fazla hizmet vermek istiyorsak, hiper otomasyonla sürekli ilerlemek gerekiyor.” 

Muhabir: HABER MERKEZİ