Muhabir: Uşak Haber Gazetesi
DRİFT TUTKUNLARI UŞAK'TA BULUŞTU
Uşak yarış pisti modifiye tutkunlarıyla doldu. Drift sporcuları, şov yapıp lastiklerini toplanan kalabalık için yaktı. Yaklaşık bin kişinin doldurduğu alandaki gösteriler, nefesleri kesti. O anlar dron ile de havadan görüntülendi.
JANTIN ÜZERİNDE DRİFT
3 bin 370 metre uzunluğundaki pistte yapılan eşsiz gösteriler sırasında ilginç görüntüler de yaşandı. Usta pilot Serdar Honamlı’ya ait aracın lastikleri drift gösterisi esnasında eridi. Bu durumun driftin doğası olduğunu kaydeden Honamlı, lastikleri değiştirmeden önce Uşaklılar için bu şekilde bile drift yapabileceğini söyleyerek jantın üzerinde tozu dumana kattı.
Böyle keyifli bir organizasyonda Uşaklılarla buluşmaktan memnuniyet duyduklarını kaydeden Uşak Belediye Başkanı Mehmet Çakın, “Uşak Belediyesi olarak şehrimizde böyle güzel bir piste sahip olmanın büyük bir keyfini yaşıyoruz. Gerek motor sporlarımızın değişik branşlarındaki turnuvaları ile gerekse farklı etkinliklerle bu alanı en güzel şekilde değerlendirmek hedefimiz.” dedi.
BU PİST TÜM UŞAK’IN
Etkinliğe yoğun bir katılım olması nedeniyle mutlu olduklarını ifade eden Başkan Çakın, drift ve benzeri motor sporlarının Uşak Belediyesi Süpermoto Pisti gibi güvenli alanlarda yapılması gerektiğinin altını çizdi. Sokaklarda tehlike oluşturmak yerine, piste gelme çağrısında bulunan Uşak Belediye Başkanı Mehmet Çakın, “Belediyemizin sahası gençlerimizin, sizlerin hizmetinde. Ne zaman isterseniz bu heyecanı burada birlikte yaşayalım. Ben katılım sağlayan pilotlarımıza ve emeği geçen herkese teşekkür ediyorum.” diye konuştu.
Drift nedir?
Türkçe'de 'yanlama' olarak karşılık bulan drift, virajı alırken arabanın arka kısmını kontrollü biçimde kaydırarak dönüş alma tekniğidir. Araç motoruna, lastiklere ve daha birçok parçaya zarar veren bu teknik, şehir içinde ya da geniş ve boş olmayan alanlarda yapıldığında çok tehlikelidir.
Drift nasıl yapılır?
Üzerine filmler çekilen, bilgisayar ve konsol oyunları yapılan drift, otomobil meraklılarının zevk aldığı bir sürüş tekniği. Drift yapılacak aracın drifte uygun olması gerekiyor. Arkadan itiş gücü olan bir araç
Güçlü bir motor
Jantların çapı (17'') Lastik yanaklarının janttan ayrılmaması için ince olmaları gerekir.
Drift çelitleri nelerdir?
El freniyle drift: En çok kullanılan teknik el freni drifti. Düz vites araçlarda yapılır. Viraja girerken debriyaja sonuna kadar basılır, aracın önü viraja sokulurken aynı anda el freni çekilir. Aracın arkası istenen konuma geldiği anda gaza yüklenilir. Direksiyon hakimiyeti önemlidir çünkü savrulan aracı toparlamak en temel husustur.
Debriyajla drift: Aracı güçten düşürerek devir yükseltilir. Debriyaj aniden bırakılarak patinaj çekilir ve arka kısım kaydırılır. Viraj almak için değil, genellikle gösteri amaçlı yapılır.
Fren ile drift: Viraja girerken sert bir frenla aracın arkası kaydırılır. Aracın arası kaymaya başladığında gaza yüklenilir ve araç toparlanır. Debriyaj ve el freni kullanılmadığı için hız iyi ayarlanmalıdır. Araç ön taraftan kaymaya başlamadan gaza basılmalıdır.
Hızla drift: Hızla yapılan driftte keskin viraj önemli. Yüksek hıza ulaşıldığında direksiyon yavaş yavaş kırılır. Ön kısım kaymaya başlamadan hız arttırılmaya devam edilir. Merkez kuvvetinin desteğiyle direksiyonun ve aracın açısı belirli bir eksende tutulur ve gaza basmaya devam edilir. Araç tamamen yan konuma geldiğinde viraj alınmış olur. Temel olan direksiyonu fazla kırmayarak aracın önden kaymasına engel olmak. Direksiyon ve gaz dengesi önemli. (SERKAN KARAYOL)
Yorumlar