Şirketin spor otomobiller için sunduğu heyecan verici performans ile dünyanın önde gelen yarış şampiyonalarındaki mirasını bir araya getiren Goodyear Eagle lastikleri, pistte ve yolda bir ikon haline geldi. Goodyear Türkiye Genel Müdürü Octavian Velcan şunları söyledi: “Eagle portföyü, Goodyear'ın performans ve inovasyona olan bağlılığının bir göstergesidir. Motorsporlarındaki kapsamlı tecrübemizden geliştirilen bu lastikler, pistte kullanılan en son teknolojileri yola taşırken üstün yol tutuş ve hakimiyet sağlıyor. Müşterilerimiz mükemmeli talep ediyor ve Eagle serisi, premium performans, güvenlik ve dayanıklılıkla beklentileri aşmaya devam ediyor.”

Eagle'ın hikayesi, en son modeli olan Eagle F1 Asymmetric 6'nın Avrupa ve Asya'da en çok satan modellerden biri olması ve yakın zamanda Amerika'da tanıtılmasıyla bugün de devam ediyor. Arkasındaki hikaye, pistten caddeye modelden modele evrilen, motor sporları tarihini yazan ve son yarım yüzyılın en çok arzu edilen spor otomobillerii donatan büyüleyici yenilikler içeriyor.

“Sadece lastik değil, kalite satıyor” 

‘Eagle' ismi, Goodyear markasıyla birlikte motorsporlarıyla o kadar sık anılır hale geldi ki; motorsporları lastiklerinde Goodyear logosunun yanında sürekli görünmeye başladı. Goodyear zaman zaman Eagle ismini kullanıyordu; ancak 1980 yılı önemli bir dönüm noktası oldu. O yıl, şirket yüksek performanslı lastik pazarına liderlik etmek için yatırımlarını artırdı ve yarış teknolojilerini tüketici ürünlerine uyguladı. Pist ve yol arasındaki bağı güçlendirmek amacıyla, yarış lastikleriyle ultra yüksek performanslı lastikler için aynı ismin kullanılmasına karar verildi: Goodyear Eagle.

İlk resmi Eagle yol lastiği 1981 yılında ABD pazarı için piyasaya sürüldü ve kısa süre sonra daha katı Avrupa hız gerekliliklerini karşılamak üzere geliştirilen Eagle VR50 ile takip edildi. VR, o dönemde Avrupa'daki en yüksek hız sınırlamalarını karşılayan ‘V-rated' ifadesinin kısaltmasıydı ve lastiğin 209 km/s'ye kadar sürekli hızlara dayanabileceği anlamına geliyordu. Dönemin F1 ıslak zemin lastiğinden türetilmiş yönlü ‘gatorback' sırt desenine sahip Eagle VR50'nin geliştirilmesi için Goodyear'ın ABD ve Almanya'daki ekipleri birlikte çalışarak Alman otobanlarının sınırsız hız koşullarına uygun bir lastik geliştirdiler. Amerika'da ise bu lastik, Chevrolet Corvette ve Pontiac Firebird Trans Am modellerinde orijinal ekipman olarak seçildi.

Giderek daha fazla yüksek performanslı lastik, Goodyear'ın kazanan mirasına atıfta bulunmak amacıyla Eagle ismini taşımaya başladı.

Eagle F1: Performansta yeni bir seviye

1992 yılında McLaren, o dönemde dünyanın en hızlı seri üretim otomobili olan McLaren F1'i tanıttı. Bu araç, Guinness Dünya Rekoru ile 386,4 km/s hıza ulaşmıştı. Bu etkileyici mühendislik başarısının taleplerini karşılamak için Goodyear, özel bir lastik geliştirdi: Eagle F1. McLaren'ın orijinal basın açıklaması, Goodyear'ın katkısının önemini şu sözlerle vurguluyordu:

“McLaren F1'in ilk tasarımından itibaren lastik, programın karmaşık yol tutuş ve konfor hesaplamalarında temel bir süspansiyon unsuru olarak değerlendirildi. Ağırlık, güvenlik, ses ve dinamik performans kritik faktörlerdi.”

VR50'deki yönlü sırt deseni, kuru zemindeki sürüş geri bildirimi ve ıslak zemindeki tutuşuyla o kadar popüler oldu ki, 1994 yılında piyasaya sürülen Eagle F1 GS-D2 (Grand Sport - Directional) ve 2000 yılındaki GS-D3 ile sonraki Eagle yol lastiklerine ilham verdi. Yönlü desenler, 2007 yılında Eagle F1 Asymmetric tanıtılana kadar ana tasarım felsefesi olarak kaldı.

Performans araçlarının ağırlığı, gücü ve jant boyutları arttıkça, Goodyear bu ek dinamik yükü kaldırabilecek daha güçlü omuz yapısına sahip bir lastik geliştirmek zorunda kaldı. Asimetrik bir tasarım kullanarak Goodyear'ın geliştirme ekipleri bu gereklilikleri karşıladı ve selefinin meşhur ıslak zemin performansından ödün vermeden kuru zeminde tutuş ve yol hakimiyetini artırdı.

Zirveye geri dönüş: Efsanevi bir hikâyede son adım

2019 yılında Eagle ailesi, yolda ve pistte en yüksek performans için geliştirilen yeni ultra-ultra yüksek performanslı lastik serisi Eagle F1 SuperSport'un lansmanıyla bir üst seviyeye taşındı. SuperSport, SuperSport R ve SuperSport RS varyantlarıyla sunulan bu seri, her bir adımıyla pist günlerine biraz daha yaklaşan modellerle Goodyear Eagle markasının 40 yılı aşkın evrimini kutluyor.

Son Eagle serisi, otomotiv sektörünün son on beş yıldaki eğilimlerini karşılayacak şekilde geliştirildi ve nesiller boyu evrim geçirerek günümüzün Eagle F1 Asymmetric 6 modeline ulaştı. Bu model, sürücülere Eagle lastiklerinden bekledikleri pist ilhamlı performansı sunarken, modern gürültü ve emisyon standartlarını da karşılıyor ve elektrikli araçların gereksinimlerine de cevap veriyor.

5G Destekli TOUGHBOOK cihazlar geleceğin iş dünyasına güç katıyor 5G Destekli TOUGHBOOK cihazlar geleceğin iş dünyasına güç katıyor

Goodyear Eagle, bugün hâlâ birçok prestijli üreticinin en heyecan verici yol otomobilleri için tercih edilen marka olmayı sürdürüyor. SuperSport ile Asymmetric 6 arasında değişen Eagle F1 lastikleri; Lotus Emira, Porsche Macan 4 Electric, BMW 1 Serisi ve Audi S5 gibi performans otomobillerinde standart olarak sunuluyor. Serinin pist odaklı modeli Eagle F1 SuperSport RS ise Porsche ile iş birliği içinde, 911 GT2 RS ve GT3 RS gibi RS modelleri için özel olarak tasarlandı.

Ayrıca Eagle F1 SuperSport, yeni Ferrari 12Cilindri için de seçildi. Bu tercih, 1980'lerin ortasında Goodyear'ın bir reklamında gururla dile getirdiği, kırk yılı aşkın süredir süregelen popüler bir ortaklığı yeniden alevlendirdi:

“Amerika'ya gelen her Formula 1 Ferrari'si, her Ferrari 328 ve her Ferrari Testarossa Goodyear Eagle lastikleriyle gelir. Hem de sadece Goodyear Eagle lastikleriyle. Neden mi? Çünkü Bay Ferrari öyle istiyor.”

Muhabir: HABER MERKEZİ