Türk hazır giyim sektörü, ihracattaki gerilemeyi durdurmak ve İngiltere pazarındaki konumunu güçlendirmek amacıyla önemli bir adım attı. Ege Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (EHKİB), dünyanın en büyük beşinci hazır giyim ithalatçısı konumundaki İngiltere’de düzenlenen Fashion SVP Londra Fuarı’na 13 firma ile katılarak Türk moda endüstrisinin koleksiyonlarını vitrine taşıdı.
EHKİB Başkanı Burak Sertbaş, İngiltere’nin yıllık 22–23 milyar dolar düzeyindeki hazır giyim ithalatı ile güçlü bir pazar olduğuna dikkat çekerek Türkiye’nin İngiltere’nin en büyük üçüncü tedarikçisi olduğunu dile getirdi. Pandemi sonrası ilk kez düzenlenen Fashion SVP Londra Fuarı’na katılmanın sektöre önemli bir ivme kazandıracağını vurgulayan Sertbaş, “Türk moda endüstrisinin güçlü tasarım kabiliyeti ve koleksiyon kalitesini İngiliz alıcılara yeniden hatırlatıyoruz” dedi.
Türkiye’nin İngiltere’ye yönelik hazır giyim ihracatının 2025 yılının ilk 10 ayında 1,2 milyar dolar seviyesine ulaştığını belirten Sertbaş, ekonomik göstergelerdeki iyileşmenin sektöre olumlu yansıyacağını söyledi. İstanbul Sanayi Odası İhracat İklim Endeksi’nin ekimde %52,4 seviyesine yükseldiğini, İngiltere’nin bu artışa %6,1 katkı sunduğunu ifade eden Sertbaş, Türkiye’nin “pahalı ülke” algısını aşması hâlinde 2025 sonunda İngiltere ihracatının 1,5 milyar dolara, orta vadede ise 2 milyar dolara ulaşabileceğini söyledi.
EHKİB Yönetim Kurulu Üyesi ve Dış Pazar Stratejileri Geliştirme Komitesi Başkanı Tala Uğuz, birliğin 2025 yılının ocak–ekim döneminde ihracatının %8 düşüşle 1 milyar 170 milyon dolardan 1 milyar 80 milyon dolara gerilediğini açıkladı. Buna karşın İngiltere’ye yönelik ihracatın aynı dönemde %2 artışla 98 milyon dolardan 100 milyon dolara çıktığını belirten Uğuz, pazarda mevcudu koruduklarını söyledi.
2026 yılına yönelik kapsamlı pazar planlamalarını da paylaşan Uğuz, ocak ve temmuz aylarında PV New York Fuarı’na Türkiye Milli Katılım Organizasyonu yapılacağını, 27 Nisan–1 Mayıs 2026 tarihlerinde Los Angeles Sektörel Ticaret Heyeti düzenleneceğini aktardı. Ayrıca şubat ve eylül aylarında PV Paris Fuarı’na da milli katılım sağlanarak pazarlama çalışmalarının çeşitlendirileceğini belirtti.
Sektörün 2023, 2024 ve 2025 yıllarını “kayıp yıllar” olarak geçirdiğini ifade eden Uğuz, “2026 yılında enflasyon ve döviz kuru arasındaki makasın kapanmasını bekliyoruz. Bu yılın kayıp yıllar arasına eklenmemesi için tüm gücümüzle çalışacağız” dedi. (EİB)