(ÖZEL HABER) - Araçlarda sonradan takılan multimedya ekranları ve ses sistemleriyle ilgili yaşanan belirsizlikte sona yaklaşıldı. İçişleri Bakanlığı tarafından hazırlanan yeni yönetmelik taslağı Cumhurbaşkanı'nın onayına sunulurken, düzenlemenin yürürlüğe girmesiyle birlikte Uşak'taki sürücüler için de önemli değişiklikler hayata geçirilecek.
Yeni düzenlemeye göre, sürücünün görüşünü engellemediği değerlendirilen fabrika çıkışlı veya sonradan monte edilen multimedya ve navigasyon ekranlarının kullanımına izin verilecek. Bunun yanında araç içi ve dışı kameralar, kayıt cihazları ile sistem ayarlarının görüntülendiği ekranlar da serbest olacak. Araç sahiplerinin sık kullandığı telefon tutucuları da yeni yönetmelikle açıkça yasal hale geliyor. Ayrıca direksiyon simidi veya gösterge panelinin üst seviyesinden itibaren 5 santimetreyi aşmayan aksesuarların kullanımına da izin verilecek.
Özellikle modifiyeli araçların yoğun olarak bulunduğu Uşak'ta yeni yönetmeliğin yürürlüğe girmesiyle birlikte hem araç sahiplerinin hem de denetim ekiplerinin yaşadığı uygulama karmaşasının sona ermesi bekleniyor. Öte yandan, İçişleri Bakanlığı daha önce multimedya ekranlarına yönelik cezai işlemleri yeni yönetmelik hazırlanana kadar durdurmuş ve 27 Şubat 2026'dan itibaren bu kapsamda kesilen cezaların iptal edildiğini açıklamıştı. Hazırlanan yeni yönetmeliğin Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın onayının ardından Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girmesi bekleniyor.