Uşak İl Millî Eğitim Müdürü Halil Yücel, “Okul Öncesi Eğitim Programının Temel İlke ve Amaçları” konusunda öğretmenlerimizin bilgi ve becerilerini arttırmak amacıyla düzenlenen hizmet içi eğitim seminerinin açılışına katıldı. Yücel, ilimizde görev yapan okul öncesi öğretmenlerine yönelik düzenlenen kursta öğretmenlerin 3 gün boyunca eğitim alacaklarını ifade etti.

Uşak Milli Eğitim Müdürlüğü’nden yapılan açıklamada; “Okul Öncesi Eğitimin Amaçları Okul öncesi eğitiminin amaç ve görevleri, millî eğitimin genel amaçlarına ve temel ilkelerine uygun olarak; Çocukların beden, zihin ve duygu gelişimlerini desteklemek ve iyi alışkanlıklar kazanmalarını sağlamak, Toplumsal hayata uyum sağlamalarını desteklemek, Onları ilkokula hazırlamak, Şartları elverişsiz olan çevrelerden ve ailelerden gelen çocuklar için ortak bir yetiştirme ortamı sunmak, Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel konuşmalarını sağlamaktır” denildi.

Okul Öncesi Eğitimin Temel İlkeleri konusunda yapılan açıklamada ise, şunlara yer verildi.

“Okul öncesi eğitim çocukların bilişsel, dil gelişimi, sosyal ve duygusal, fiziksel gelişimini ve sağlığını desteklemeli ve onları ilkokula hazırlamalıdır. Okul öncesi eğitim, çocukların gereksinimlerine ve bireysel farklılıklarına uygun olmalıdır. Okul öncesi eğitim sosyoekonomik düzeyi, dili, kültürü, cinsiyeti, bireysel gereksinimi ne olursa olsun tüm çocukların gelişimini en üst düzeyde desteklemelidir. Çocukların, Türkçeyi doğru ve güzel konuşmalarına gereken önem verilmelidir. Okul öncesi eğitim programı, farklılıklara ve çok kültürlülüğe karşı duyarlıdır. Çocukların bireysel, toplumsal, kültürel farklılıkları tanıması ve başkalarına saygı göstermesi desteklenmelidir. Okulöncesi eğitim kurumlarında demokratik eğitim anlayışına uygun, kapsayıcı öğrenme ortamları hazırlanmalıdır. Planlamalar yapılırken bütün çocukların ilgi ve gereksinimlerinin yanı sıra ailenin, çevrenin ve okulun olanakları da göz önünde bulundurulmalıdır. Okul öncesi eğitimde öğrenme süreci planlanırken öğretim ilkeleri (somuttan soyuta, bilinenden bilinmeyene, nesnellik ve açıklık gibi) göz önünde

bulundurulmalıdır. Hareket ve kavrama yakından ilişkili olduğundan hava koşulları ne olursa olsun her gün en az bir veya bir buçuk saat açık alanda etkinlikler planlanarak çocukların doğaya, diğer canlılara olan ilgi ve farkındalıklarının artırılması desteklenmelidir. Çocukların düşüncelerini farklı ortamlarda ve farklı yollarla temsilî şekilde ifade etmelerine ve yansıtmalarına önem verilmelidir.”

Kur’an-ı Güzel Okuma Yarışması Coşkusu Kur’an-ı Güzel Okuma Yarışması Coşkusu

Editör: Gülcan Aydoğdulu