Uşak Hasan Hilmi İlkokulu öğrencileri ile gerçekleştirilen bu proje, finansal okuryazarlık, eğitim ve bilinçlendirme gibi kavramları merkeze aldı. Projenin amacı; toplumda küçük yaşta finansal okuryazarlık bilincini artırarak, çocukların daha sağlam bir gelecek inşa etmelerine yardımcı olmak ve farkındalık kazandırmaktı.
Beş Haftalık Uygulama Süreci
Proje, Uşak Hasan Hilmi İlkokulu’nda toplam beş hafta süresince uygulandı. Bu süreçte 4. sınıf öğrencileri, Uşak Üniversitesi öğrencilerinin rehberliğinde çeşitli etkinliklere katıldı. Etkinlikler sayesinde ilkokul öğrencileri; tüketim, para yönetimi, tasarruf gibi kavramlar hakkında sorular sorarak bilgi sahibi oldular. Proje sonunda düzenlenen etkinlikler ile öğrencilere hem eğitici hem de eğlendirici bir deneyim sunuldu.
Uşak Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Murat Sezgin önderliğinde, Kader Odabaş, Fulya Betül Turgut ve Semiye Gül Ülker tarafından yürütülen proje; öğrencilerin etkinliklerin planlanması ve uygulama aşamasında gösterdiği özverili çalışma ile dikkat çekti.
Etkinlikler boyunca; istek-ihtiyaç farkı, seçim yapmak, sabırlı olmak, harcamak, biriktirmek, tasarruf, paylaşma, hedef haritası, bütçe, gelir-gider, kâr, para, kumbara gibi kavramlar üzerinde duruldu.
Üniversite Öğrencileri Geleceğe Işık Tutuyor
Geleceğe Yatırım projesinin temel hedefi; okuryazarlık eğitimiyle küçük yaşlardan itibaren parayı doğru kullanma alışkanlığı kazandırmak, harçlıkların nasıl yönetileceğini öğretmek, istek ve ihtiyaç arasındaki farkları ayırt edebilmeyi sağlamak ve tasarruflu harcama yöntemlerini aktarmaktı. Ayrıca grup çalışmaları ile çocukların karar alma ve planlama becerilerine katkı sağlamak amaçlandı.
Uşak Üniversitesi öğrencileri, “Bilinçli Birey, Bilinçli Ekonomi” sloganıyla her hafta farklı temada etkinlikler düzenledi. Öğrencilere yönelik hazırlanan oyunlar ve uygulamalar süreci eğlenceli hale getirdi. Başlıca etkinlikler arasında; Para Dedektifleri oyunu, kavram kartı eşleştirme (para, istek, ihtiyaç, bütçe), istek-ihtiyaç karar oyunu, çeşitli animasyon gösterimleri (örneğin Prens Kurbağa, Yukarı Bak, Canım Kardeşim), atasözü ve deyimlerle tasarruf eğitimi, hedef haritası oluşturma ve tasarruf temalı resim çalışmaları yer aldı. Tüm etkinlikler çocukların aktif katılımını teşvik edecek şekilde planlandı.
Minik Ellerden Büyük Fikirler
Uşak Üniversitesi İletişim Fakültesi öğrencilerinin öncülüğünde yürütülen Geleceğe Yatırım adlı sosyal sorumluluk projesi kapsamında Hasan Hilmi İlkokulu’nda düzenlenen finansal okuryazarlık sergisi büyük ilgi gördü. Sergi; dördüncü sınıf öğrencilerinin beş hafta boyunca katıldığı eğitimler sonucu ortaya koyduğu çalışmaları kapsadı. Okulun koridorunda sergilenen çalışmalar, diğer öğrenci ve öğretmenler tarafından incelendi. Toplam 130 öğrencinin katılımıyla gerçekleşen sergi, okul yönetimi ve sınıf öğretmenlerinden tam not aldı ve öğrencilere eğitici, keyifli bir deneyim sundu.
Sınıf Öğretmenlerinden Tam Not
Sınıf öğretmenleri, etkinliklerin öğrenciler üzerindeki etkisini olumlu değerlendirdi. Bu tür projelerin eğitim sisteminde yaygınlaştırılması gerektiğini vurguladılar.
Geleceğe Bilinçli Bireyler Yetiştiriyoruz
Projeyi yürüten üniversite öğrencileri, bu etkinliğin hem kendileri hem de çocuklar için anlamlı bir anı olduğunu belirtti. “Amacımız sadece ders kapsamında bir proje yapmak değil, gelecekte parayı nasıl yöneteceğini bilen, mutlu, bilinçli ve duyarlı bireyler yetiştirmeye katkı sağlamaktı. ‘Bilinçli Birey, Bilinçli Ekonomi’ sloganıyla çıktığımız bu yolda, bilinçli izler bırakmayı diliyoruz,” sözleriyle projeye olan inançlarını ifade ettiler.