Uşak Üniversitesi, özel gereksinimli öğrencilerin üniversite yaşamına uyum sağlaması ve sunulan imkanlardan etkin biçimde yararlanması amacıyla kapsamlı bir oryantasyon programı gerçekleştirdi. Engelsiz Birim Koordinatörlüğü tarafından düzenlenen etkinlik, Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı iş birliğiyle Prof. Dr. Fuat Sezgin Kütüphanesi’nde yapıldı. Programa akademisyenler, kütüphane personeli ve öğrenciler katıldı.

Uşak’ta Mesleki Eğitim ve İstihdam Masaya Yatırıldı
Uşak’ta Mesleki Eğitim ve İstihdam Masaya Yatırıldı
İçeriği Görüntüle

2-104Kütüphaneci Nezire Şanlı ve Bilgisayar İşletmeni Süleyman Bilgiç, kütüphane zemin katında yer alan Engelli Ofisini tanıtarak burada bulunan erişilebilir teknoloji cihazları hakkında bilgi verdi. Bu cihazlar, görme ve işitme engelli öğrencilerin bilgiye erişimini kolaylaştırmayı hedefliyor. Programın ikinci bölümünde Engelsiz Birim Koordinatörlüğü temsilcileri ve öğrenciler, Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Lütfi Özav’ı makamında ziyaret etti. Görüşmede, özel gereksinimli öğrencilerin mevcut durumu, planlanan iyileştirme çalışmaları ve eğitimde fırsat eşitliğini güçlendirecek yeni projeler değerlendirildi.

Engelsiz Birim Koordinatörü Doç. Dr. Şule Güçyeter, özel gereksinimli öğrenciler için sunulan hizmetler hakkında bilgi vererek, “Akademik danışmanlık desteği, erişilebilir ders materyalleri, fiziksel mekân düzenlemeleri ve sınav uyarlamalarıyla öğrencilerimizin eğitim süreçlerini destekliyoruz.” dedi.

Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Lütfi Özav ise Uşak Üniversitesi’nde 46 özel gereksinimli öğrencinin bulunduğunu belirterek şu ifadeleri kullandı:

“Üniversitemizde hiçbir öğrencimizin engeller nedeniyle fırsat eşitsizliği yaşamaması için kararlılıkla çalışıyoruz. Engelsiz bir kampüs, herkes için eşit eğitim hakkının en somut göstergesidir.”

Program, katılımcıların geri bildirimleri ve dayanışma mesajlarıyla sona erdi. Uşak Üniversitesi yönetimi, önümüzdeki dönemde ‘Engelsiz Kampüs’ vizyonunu güçlendirecek yeni projeleri hayata geçirmeyi hedefliyor.

Muhabir: Melike Pancarcı