Uşak Diş Hekimleri Odası, diş hekimliği mesleğinin geleceğini yakından ilgilendiren konuların gündeme taşındığı Türk Dişhekimleri Birliği'nin Ankara'daki basın açıklamasında yer aldı.
Türk Dişhekimleri Birliği Genel Merkezi önünde gerçekleştirilen açıklamaya, Türkiye genelinden 45 diş hekimleri odasının başkanları, genel sekreterleri ve yönetim kurulu üyeleri katıldı. Uşak Diş Hekimleri Odası'nı ise Oda Başkanı Dt. Ayşe Özgül Sarıca ile Dt. Tülin Türkmen temsil etti.
Basın açıklamasında, Tıpta Uzmanlık Kurulu'nun aldığı karara yönelik meslek örgütünün itirazları kamuoyuyla paylaşılırken, diş hekimliği uzmanlık eğitiminin bilimsel esaslar doğrultusunda yürütülmesi gerektiği vurgulandı. Ayrıca, Diş Hekimliğinde Uzmanlık Sınavı (DUS) ile kazanılan uzmanlık unvanının korunması ve mesleki liyakatin zedelenmemesi gerektiğine dikkat çekildi.
Türk Dişhekimleri Birliği tarafından yapılan açıklamada, diş hekimliği alanında yaşanan yapısal sorunlara da dikkat çekildi. Yeni diş hekimliği fakültelerinin açılmasının sınırlandırılması, mevcut fakültelerdeki öğrenci kontenjanlarının azaltılması, kamu istihdamının artırılması, özel sektörden hizmet alımına yönelik uygulamaların yeniden değerlendirilmesi ve halen eğitim gören yaklaşık 40 bin diş hekimliği öğrencisi için istihdam planlamasının yapılmasının öncelikli talepler arasında yer aldığı ifade edildi.
Uşak Diş Hekimleri Odası yetkilileri de mesleğin geleceğini ilgilendiren bu başlıklarda yürütülen çalışmalara destek vermeyi sürdüreceklerini belirterek, diş hekimliği uzmanlık eğitiminin niteliğinin korunması ve mesleki hakların geliştirilmesi için mücadeleye kararlılıkla devam edeceklerini bildirdi.





