Merkez Ulu Camii’nde gerçekleştirilen yarışmalarda dereceye giren din görevlileri belirlenirken, başarılı isimler il finalinde Gediz’i temsil etme hakkı kazandı. Uşak’ın komşusu Gediz’de İlçe Müftülüğü koordinesinde düzenlenen yarışmalar, din görevlilerinin mesleki bilgi, birikim ve hitabet yeteneklerini geliştirmeyi amaçladı. İlçe Müftüsü Sebahattin Turan’ın başkanlığında, Şube Müdürü Osman Avcı ve İmam Hatip Mustafa Ertürk’ün üyeliğinde oluşturulan komisyon tarafından yapılan değerlendirmeler sonucunda dereceye giren personel belirlendi.

Yarışmalarda din görevlileri ezanı usulüne uygun ve etkileyici şekilde okuma becerileri ile hutbe sunumundaki hitabet ve anlatım yetenekleri yönünden değerlendirildi. Program sonunda yarışmaya katılan tüm personele teşekkür edilirken, il finalinde Gediz’i temsil edecek görevlilere başarı dilekleri iletildi. Gediz İlçe Müftülüğü yetkilileri, Camiler ve Din Görevlileri Haftası kapsamında gerçekleştirilen bu tür etkinliklerin din görevlilerinin mesleki gelişimine katkı sunduğunu ve vatandaşlara sunulan dini hizmetlerin niteliğinin artırılmasına destek olduğunu belirtti.






