Türkiye’nin eğitim politikalarında yeni bir dönemin kapılarını aralayan Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, Uşak’ta gerçekleştirilen bir panelle kapsamlı biçimde masaya yatırıldı. Uşak İl Millî Eğitim Müdürlüğü öncülüğünde organize edilen panel, Uşak Arkeoloji Müzesi Konferans Salonu’nda düzenlendi. Eğitimciler, akademisyenler ve yöneticilerin katıldığı programda modelin teorik temellerinden uygulama alanlarına kadar birçok konu detaylı şekilde tartışıldı.
Panelin açılış konuşmasını yapan Uşak İl Millî Eğitim Müdürü Halil Yücel, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin yalnızca bir müfredat değişikliği değil, aynı zamanda eğitimde bir paradigma dönüşümü olduğunu vurguladı. Müdür Yücel, konuşmasında şu ifadelere yer verdi: “Milletimizin istikbalini şekillendirecek evlatlarımızın eğitiminde bir dönüm noktası olarak gördüğümüz Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'ni enine boyuna anlamak, müzakere etmek ve öğrenme-öğretme süreçlerimize sağlayacağı zenginlikleri keşfetmek üzere bugün bir aradayız.”
Panelde, modelin temel yaklaşımları, beceri temelli öğrenme yapıları, ölçme ve değerlendirme sistematiği, öğretim ortamlarındaki yansımaları gibi başlıklar, alanında uzman isimler tarafından katılımcılarla paylaşıldı. Katılımcılar, uygulama sahasına dair örnek vakalar üzerinden modelin etkilerini tartışma imkânı buldu. Uşak İl Millî Eğitim Müdürlüğü yetkilileri, bu panelin Türkiye’de ilk kez bir il düzeyinde düzenlendiğini ve eğitim camiasına önemli katkılar sunduğunu belirtti. Etkinliğe sunumlarıyla katkı sağlayan akademisyenlere ve tüm katılımcılara teşekkür edildi. Panel, soru-cevap bölümüyle sona erdi.